Listing 1 - 10 of 56 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Opvoeden in de klas wil helpen in de zoektocht die elke lesgever onderneemt om in relatie tot de leerlingen een opvoedkundige meerwaarde te betekenen.Het boek biedt afwisselend principes en technieken waarmee elke leerkracht zijn eigen aanpak verder kan uitbouwen. Aan de samenwerking met collega's binnen de typische schoolomgeving wordt eveneens de nodige aandacht besteed.
Educational sciences --- didactiek --- leraren-leerling relatie --- opvoeding --- #GSDBP --- #PBIB:+107.10 --- #WWIS:AGGR --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Opvoeding --- communicatie --- pedagogiek --- vergadertechnieken --- 454.22 --- Assertiviteit --- Communicatie --- Mondeling --- Onderwijs --- Onderwijzend personeel --- Opvoeders --- Opvoedkunde --- Organisatiecultuur --- Scholen --- Spreekkunst --- Straffen --- Taalvaardigheid --- Vergadertechnieken --- 433 --- Cultuur-school --- Feedback --- Klasklimaat --- Leerkracht --- Leerkracht-leerling --- Leerling-gedrag --- Leerling-leerkracht/interactie --- Lesgeven --- Opvoeding-klas --- Vergaderen --- 454 --- opvoeden (ler) --- 433.4 --- D100150.jpg --- Didactiek --- 371.3 --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Onderwijsstijlen --- Opvoeding in de praktijk --- 37.018.2 --- #GBIB:IDGP --- 37.018.2 Schoolopvoeding --- Schoolopvoeding --- 691 --- Pedagogie en didactiek
Choose an application
Teaching --- Enseignement --- Filosofie --- Leven --- Leven -- Filosofie --- Life --- Life -- Philosophy --- Natural science --- Onderwijs --- Philosophie --- Philosophy --- Science --- Science of science --- Sciences --- Vie --- Vie -- Philosophie --- Wetenschap --- Wijsbegeerte --- 37 (493) --- #A9906A --- leerkracht --- onderwijsstructuur --- pedagogiek --- student --- Art
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- C6 --- enquête --- leraren --- pedagogiek --- 454.22 --- Omgang leerling-leerkracht --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Onderwijsstijlen --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Lerarenopleiding --- algemeen --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- algemeen. --- Algemeen.
Choose an application
gedragsbeoordeling --- motiverend onderwijs --- Educational psychology --- Personality development --- pedagogiek --- Didactic strategies --- leraren-leerling relatie --- persoonlijkheidsontwikkeling --- gedragsproblemen --- basisonderwijs --- tucht --- didactiek --- onderwijsstijlen --- 454.22 --- Orde houden ; onderwijs --- 454.23 --- ordeproblemen --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen
Choose an application
Ontwikkelingspsychologie --- Opvoedkunde --- Psychologie du développement --- Pédagogie --- 474.22 --- Basisonderwijs --- Conflicten --- Gedrag --- Gedrag-leerkracht --- Leerlingencontact --- Omgang-leerlingen --- Onderwijsstijlen --- Orde --- Relatie leraar - leerling --- tucht (ler) --- 454.22 --- Gedragspsychologie --- Klasmanagement --- Tucht --- Orde houde ; onderwijs --- (zie ook: Ruzie) --- Orthopedagogiek --- Orthopedagogiek.
Choose an application
Education, Nursing. --- verpleegkunde --- opleiding --- Nursing Education --- Educations, Nursing --- Nursing Educations --- Nurses --- Nursing --- Nursing Care --- Students, Nursing --- education --- 613 --- gezondheidszorg (gez) --- leerinhoud (gez) --- leerkracht (gez) --- pedagogiek (gez) --- student (gez) --- verpleegkunde (gez) --- Education, Nursing
Choose an application
Na meneer Doktoor en meneer de Burgemeester brengt Peter Vandekerckhove verhalen uit de leraarskamer. Een 50-tal leraars en leraressen uit alle onderwijsnetten vertellen honderduit over hun belevenissen voor de klas.De oudste is 100 jaar, de jongste 52. De leraars (M/V) vertellen over hun opleiding en hun carrière, over collega's en de directie, over inspecteurs en de vele ministers van onderwijs. En natuurlijk over de studenten. Pakkende verhalen vaak over orde en tucht, over spieken en spijbelen, over strafstudie en oudercontacten. Ook de evolutie van hun vak komt natuurlijk aan bod. De schoolstrijd, de opkomst van het VSO, gemengd onderwijs: het passeert allemaal de revue. Alle onderwijsniveau's komen aan bod: van 'Latijns-Grieks' in een college tot 'garagist' in het deeltijds Onderwijs.
onderwijs --- leerkracht --- 20ste eeuw --- Vlaanderen --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen. --- Sociology of occupations --- Secondary education --- History of education and educational sciences --- Flanders --- #gsdb8 --- leraar --- 950 --- onderwijsgeschiedenis --- cultuurgeschiedenis --- histoire culturelle --- leraar. --- onderwijs. --- 20ste eeuw.
Choose an application
Over het boek:Starters in het onderwijs worden keer op keer als een probleem voorgesteld in de media. Ze vallen bij bosjes uit en hun contracten deugen niet. Maar een bredere kijk op hun positie ontbreekt. Wat kunnen de onderwijscollega's, mentoren, directieleden, pedagogisch begeleiders, lerarenopleiders en beleidsmakers doen om hen te helpen? En omgekeerd: hoe kunnen starters hun collega's helpen?Deze inspiratiegids heeft een dubbele rol: enerzijds het thema vanuit een breder perspectief bekijken, anderzijds realistische en ambitieuze praktijkvoorbeelden van aanvangsbegeleiding van zowel pennen uit het werkveld als de academische wereld voorstellen. Met andere woorden, de inspiratiegids zoomt in op belangrijke factoren die bepalend zijn voor het slagen van de eerste jaren in de onderwijspraktijk, zoals de zin om de job te doen, het belang van samenwerking, levenslang leren met elkaar en (gedeeld) leiderschap. Daarnaast hebben deze voorbeelden één gemeenschappelijk doel: vanuit een brede, vernieuwende kijk en op onderbouwde wijze de startende leraar welkom heten in het onderwijslandschap. Er worden prikkelende initiatieven over taal- en landsgrenzen heen gepresenteerd waarmee beleidsverantwoordelijken, lerarenopleiders, pedagogisch begeleiders, (coördinerend) directeurs, mentoren en leraren hun voordeel zullen doen.Het boek biedt een inspiratiebron voor iedereen die de starter op een voetstuk wil plaatsen en daarbij oog heeft voor passie en talenten.Over de auteur(s):Sanne De Vos is bachelor kleuteronderwijzeres en master in de pedagogische wetenschappen. Zij is werkzaam in de Lerarenopleidingen Kleuter- en Lager Onderwijs van Hogeschool Odisee, Campus Aalst. Daarnaast heeft ze de afgelopen jaren zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek naar starters in het basis- en secundair onderwijs uitgevoerd.Johan De Wilde werkt als lerarenopleider. Behalve het kleuteronderwijs waar hij dagelijks mee bezig is en over blogt op www.kleutergewijs.be, heeft hij een grote interesse voor de professionalisering van lerarenopleiders. Hij werkte voorheen in diverse vormingscontexten. Hij was in binnen- en buitenland actief in formeel onderwijs en in non-formele educatie bij nationale en internationale ngo?s, onderwijsinstellingen en UNESCO.Simon Beausaert is associate professor Werkplekleren aan Universiteit Maastricht. Hij doet onderzoek naar antecedenten en effecten van formeel en informeel leren alsook van assessmentpraktijken. Ook is hij programmacoördinator van de Management of Learning Master, die zich focust op het ondersteunen van leren en ontwikkelen op de werkplek. Hij is employability coördinator, medeverantwoordelijk voor docentenprofessionalisering in de faculteit en fungeert vaak als consultant voor scholen en organisaties.(Bron: www.maklu.be)
Lerarenbegeleiding --- Beginnende leraren --- begeleiding --- leraren --- onderwijspraktijk --- pedagogiek --- leraren-leerling relatie --- 450.7 --- Leerkracht-beginperiode --- Leiderschap --- Opleiding en bijscholing --- lerarenbegeleiding --- beginnende leraren --- Teacher education. Teacher's profession --- opleiding van onderwijsgevenden --- Leerkrachten --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- Beginnende leraar --- 750 Onderwijspersoneel
Choose an application
Cognitive psychology --- Study methods --- leren leren --- Educational psychology --- didactiek --- Enseignement secondaire --- Middelbaar onderwijs --- 484 --- didactisch proces --- leerkracht --- leerstoornissen --- pedagogiek --- secundair onderwijs --- student-leerkracht relatie --- 371.322.6 --- #PBIB:2000.2 --- #PBIB:gift 2000 --- Academic collection --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Leerprocessen --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Secundair onderwijs --- 450.8 --- Leren leren --- Leren --- Leren studeren --- Methodiek van het studeren --- Studievaardigheden --- Studiemethoden --- 371.322.6 Leren studeren --- secundair onderwijs. --- Secundair onderwijs.
Choose an application
Gezag is in deze tijden geen vanzelfsprekendheid meer. Er is vandaag veel aandacht voor een positieve relatie met leerlingen. Maar wat te doen als kinderen of jongeren zich misdragen? Hoe streng mag je nog zijn? Mag er nog gestraft worden? Binnen één school leven vaak heel uiteenlopende antwoorden op deze vragen. Het gevolg is twijfel en onmacht.Haim Omer ontwikkelde nieuwe autoriteit (in Nederland ook verbindend gezag genoemd) als antwoord op deze onmacht. Leraren vormen samen met ouders een ondersteunend netwerk, waarin aanwezigheid, zelfcontrole, een goede relatie met leerlingen en verzet tegen ongewenst gedrag de kernelementen zijn. Gezag en relatie, grenzen en warmte zijn in dit gedachtegoed met elkaar verbonden. In dit boek laat Omer zien hoe leraren meer antwoorden hebben op onacceptabel gedrag dan alleen maar straffen om hun gezag op een krachtige manier vorm te geven.Nieuwe autoriteit/verbindend gezag voor het onderwijs is voor leraren, schoolteams en geïnteresseerde ouders een wegwijzer om samen sterker te worden in gezag.Bron: https://www.pelckmanspro.be/nieuwe-autoriteit-verbindend-gezag-voor-het-onderwijs.html
Verbindende communicatie --- gezag --- omgang leerkracht-leerling --- straffen --- relatie leraar-leerling --- Teaching --- Tucht --- Gedragsproblemen --- Onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- Autoriteit --- Gezag --- Relatie leraar-leerling --- Straffen --- Geweldloze opvoeding --- Geweldloze communicatie --- 454.22 --- autoriteit --- communicatie --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- PXL-Central Office 2020 --- onderwijskunde --- Orde houden ; onderwijs --- Gezag ; pedagogie --- Leerling-leraarrelatie --- Gedragsstoornissen ; onderwijs --- Orde houden --- Gedragsstoornissen --- Straffen ; onderwijs --- Communicatie leraar-leerling --- onderwijs --- pedagogie --- Geweldloos verzet --- Gedragsprobleem --- Straf --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Straffen (sanctioneren) --- Educational sciences --- Gedragsproblemen. --- Educational sciences.
Listing 1 - 10 of 56 | << page >> |
Sort by
|